søndag, juni 02, 2013

En prinsesse-pirat

Jeg har strikket en bluse efter en af Ediths fine opskrifter, nemlig Pirat-trøjen.

Prinsessepirat 003

Jeg har så bare valgt at lave den lyserød med en bort af hjerter forneden. Rundt om ærmerne har jeg hæklet en omgang picot´er og dermed er pirat-trøjen forvandlet til en prinsesse-pirat.

Desværre har jeg klokket gevaldigt i det og er kommet til at bruge garn i 2 indfarvninger…….sådan går det når man har en rest der ligger sammen med 4 nøgler ubrugte og det tilsyneladende er samme farve. Økonomisk *tø-hø* som jeg er, så tænkte jeg at jeg hellere måtte bruge resten først….det skulle jeg så ikke ha´ gjort, men gjort er gjort og det er ikke noget at gøre ved. Jeg spørger svigerinden om hun vil ha´ blusen til min yngste niece og vil hun ikke, så ryger den i en indsamlingscontainer til afrika.

FAKTA

Opskrift: Pirat-trøje fra Gallerigavlen

Garn: Brugsens bomuldsgarn 8/4…ca 1½ nøgle

Hjerte-bort: Er fundet på Tricksy Knitter

4 kommentarer:

  1. Av hvor aergeligt. Men den er soed, saa mon ikke hun vil have den???

    SvarSlet
  2. Sød tøsebluse - og velkommen i klubben! Jeg har lavet samme nummer midt på en lys ulden trøje :-(

    SvarSlet
  3. Det er ski hvad der sker - og jeg har osse prøvet det... Øv...
    Men sød er blusen altså alligevel; kan du ikke redde den med et eller andet?

    SvarSlet
  4. Uanset forskellig indfarvning, så er det en super sød bluse - så fine ærmegab og hjertebort :-)

    Tillykke med kostomlægning og vægttab :-)

    SvarSlet