torsdag, april 19, 2012

Halsedisse

Forhåbentligt varer det længe inden vejret bliver sådan, at det er nødvendigt med en halsedisse, men det er en god ting at vær i god tid he-he.

April måneds opgave i Topp til tå – alongen på Hobbyboden var at strikke noget til halsen, så det er hermed gjort.

Halsedisse 006

Jeg har godt set at de fleste har strikket smukke sjaler, men det var ikke lige det jeg havde lyst til. Jeg synes lige jeg havde brug for et hurtigt projekt med tykt garn og tykke pinde.

Om jeg nogensinde kommeer til at bruge halsedissen det ved jeg ikke, men muligheden er der, da vi af hensyn til vores sikkerhed ikke må bruge tørklæder i arbejdstiden.

Halsedisse 005

FAKTA

Opskrift: Halsedisse….fra et tillæg til HV 38/2008

Garn: Ukendt, men temmelig sikkert en slags acryl

Pind: nr 5

8 kommentarer:

  1. Det er altid godt at være i god tid - til efteråret/vinteren...

    SvarSlet
  2. Ser deilig og myk ut! Gjorde seg veldig med heklekanten på!
    Men håper det blir lenge til du får bruk for den :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlet
  3. Den ser godt nok fin ud,varm og dejlig:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  4. Den er rigtig fin, praktisk og garanteret meget varmere end et sjal.

    SvarSlet
  5. Hei!
    En slik hals er super å ha på kalde dager!

    Klem Cahtrine :-)

    SvarSlet
  6. Og jeg er vild med din muslingekant, den gør lige det sidste så den ser rigtig fin ud.
    Jeg tror på du får den brugt, for den er altså pæn.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  7. har du evt et link på denne opskrift for jeg kan ikke finde den :-(

    SvarSlet
  8. Helle opskriften er fra et tillæg der har været med Hendes verden for længe siden. Jeg tror ikke den kan findes på deres hjemmeside, men hvis du googler halsedisse og billeder kan du måske finde noget der ligner.

    SvarSlet