fredag, oktober 29, 2010

“Mit livs novelle” og æbleshampoo

Det er bare nogen af de ting jeg husker fra 80´erne, jeg husker også Samantha Fox plakater, gulerodsbukser og rytmegymnastik iført hjemmestrikkede benvarmere. Det var også dengang vi ikke havde mobiltelefoner, til gengæld var der en telefonboks på hvert gadehjørne, som for det meste ikke virkede, fordi en eller anden kvajpande havde lavet hærværk. Det var dengang de fleste, stadig kun havde én eller højst to kanaler på tv, men skulle det gå vildt til, så lejede man en videobox i kuffert. I radioen lyttede vi til Tværs på P4 med Tine Bryld. Jow jow, det var skam tider dengang.

Når jeg fortæller husets teenager om den tid, så tror han mildest talt at jeg er opvokset i stenalderen. Smiley, der blinker

Sådan så jeg ud den gang Smiley

Jane 1983

Og et par år senere så jeg sådan ud Smiley

jane 1985

5 kommentarer:

  1. Haha.. Så præcis. Æbleshampoo, med den store runde dut, det duftede sg godt. Kan du huske varianten?Fersken.Stramme bukser, hvor lynlåsen skulle op med hjælp fra gaffel...

    SvarSlet
  2. Ja, det er mimring på højeste plan, Jane :o) Æbleshampooen kan jeg også godt huske ;o) Og så kan jeg huske at vi lyttede til Studio 84-85-86... med Kim Schumacher. Og så Haremsbukserne og skindslips til både piger og drenge ;o)
    Det var en flot tid at vokse op i.
    God weekend :o)

    SvarSlet
  3. Ja, det er mimring på højeste plan, Jane :o) Æbleshampooen kan jeg også godt huske ;o) Og så kan jeg huske at vi lyttede til Studio 84-85-86... med Kim Schumacher. Og så Haremsbukserne og skindslips til både piger og drenge ;o)
    Det var en flot tid at vokse op i.
    God weekend :o)

    SvarSlet
  4. Herlige minder fra stenalderen *LOL*
    Tillykke med gemalen og god bedring til sønnen!

    SvarSlet
  5. Tak for de fine minder og sjove billeder.
    Det er altid skægt at lære lidt mere om hinanden :-)

    SvarSlet