søndag, september 05, 2010

Efterår

Som i alle sikkert har bemærket, er efteråret kommet. Jeg er egentlig ikke begejstret, men det er mest fordi efter efterår kommer vinter og det kan jeg altså slet ikke li´.

Jeg har været på fotosafari i haven og i drivhuset.

efterår 2010 008 efterår 2010 010

Der er stadig røde tomater i drivhuset, men også masser af grønne, så jeg tror jeg for en gangs skyld, vil prøve at lave syltede grønne tomater, som jeg husker fra min barndom.

efterår 2010 007Vindruer er der stadig masser af, og uhm de er skønne :-)

efteråret2010 003  efteråret2010 004

Æbletræet i haven, har det til gengæld skidt. I år er der kun 2 æbler på træet og kønne er de jo ikke ligefrem. Det plejer ellers at bugne med æbler, men den hårde vinter har nok sat sine spor.

efterår 2010 005Til gengæld trives sneglene i æbletræet.

efteråret2010 002

Fotoet af sommerfuglene, gør mig rigtig glad, for er de ikke er bevis for, at der alligevel stadig er en snert af sommeren her?

1 kommentar:

  1. Mums, syltede groenne tomater smager dejligt, saerligt dem syltet med vanille mums. Glaed dig.
    Min sommerfuglebusk kunne ikke lide at staa 1 maaned uden vand, saa den var meget doed da vi kom hjem fra ferie.

    SvarSlet