søndag, august 22, 2010

Så er der serveret….

 

brødkurv 007

Den her brødkurv har set dagens lys, fordi jeg var ved at rydde lidt op i noget garn og så kom jeg til noget af Aldis bomuldsgarn, vistnok købt for et par år eller tre siden og så måtte jeg ha´ tænkeren i gang med at finde et projekt til garnet. Jeg smider nemlig ikke garn ud, hvis jeg overhovedet kan finde noget at anvende det til.

På et tidspunkt kom jeg i tanke om den her flotte brødkurv jeg havde set hos Strikk og tøys. Hurtigt kom jeg til computeren og ind på hendes blog så jeg kunne se hvilken opskrift der var brugt og simsalabim så var jeg igang med en brødkurv :-)

Jeg startede fredag eftermiddag og lørdag aften var kurven færdig.

Det er muligvis ikke den sidste brødkurv jeg har lavet. Den er jo anvendelig til mange ting, feks. frugt eller på badeværelset til tingeltangel osv. Ja man kunne jo også lave den størrer og bruge den som strikkekurv!

FAKTA

Opskrift: Brødkurv fra Garnstudio

Garn: Knapt 200 gram Mariposa bomuld fra Aldi (hæklet med 2 tråde)

Hæklenål nr: 5

brødkurv 005Sådan ser den ud før kanten er bukket ned.

11 kommentarer:

  1. Den er smart - og med dit håndelag hurtig at lave :-D
    Jeg håber, at du og din familie nyder søndagen!

    SvarSlet
  2. Smart og så kan hele kurven vaskes :-)

    SvarSlet
  3. Rigtig flot kurv!
    Jeg elsker det kridhvide look.

    SvarSlet
  4. De er super søde, de hæklede kurve. Du kan også hækle små kurve med låg. De er, som du skriver anvendelige til mange ting. Det er sikkert ikke den sidste du får fra hånden:))

    SvarSlet
  5. Kjempefin brødkurv, og takk for link:)

    SvarSlet
  6. Fin brødkurv, koselig å servere fersk bakverk fra en slik. Og som du skriver, de kan jo brukes til mye forskjellig.

    SvarSlet
  7. Super ide - den er rigtig fin! Tror lige jeg kopierer opskriften ;0))

    SvarSlet
  8. Flott brødkurv. Kjempefin blogg du har. Titter gjerne innom deg igjen :-)

    SvarSlet
  9. De er saa praktiske saadan nogle kurve, og saa kan de vaskes hehe.
    God idé, og saa er det jo ogsaa gaaet staerkt med at faa den lavet.

    SvarSlet
  10. Hvor er den sød, og sådan en ville være den perfekte værtindegave: Personlig, smuk og meget anvendelig :-)

    SvarSlet
  11. Uha, hvor er den fin og anvendelig (og hvem har ikke lige lidt Aldi-bomuld liggende? ;o) )

    SvarSlet