torsdag, april 15, 2010

Ugler i mosen

uglekjole 004

uglekjole 006

Både ryg og skulder er i bedring og jeg har fået strikket uglekjolen færdig. Kjolen er strikket i optrævlet garn, så man kan vel nærmest sige at det er en genbrugskjole. Først var det en trøje som jeg trævlede op og så begyndte jeg på et halsrør som jeg heller ikke rigtig kunne li´ alligevel og så røg det også af pinden.

Jeg ved ikke om man vasker optrævlet garn inden man strikker af det igen. Jeg gjorde det ikke og jeg syntes uglekjolen så forfærdelig ud, den var meget ujævn, men det har heldigvis rettet sig til et rimeligt resultat.

Jeg har ikke syet perler på til øjne, for det første er jeg for doven til det og for det andet er det måske ikke det smarteste til et barn på ca 1 - 1½ år.

uglekjole 007

FAKTA

Opskrift: Uglekjolen fra Designclub.dk

Design: Else Schjellerup

Størrelse: 1 - 1½ år

Pind nr: 3

Garn og forbrug: Ciao Trunte fra Hjertegarn, 140 gram

Hot or not: Tror nok den er hot, især når jeg får købt et fint bånd til den :-)

14 kommentarer:

  1. Hvor er den sød! De ugler er fine allevegne:-)

    SvarSlet
  2. Den er rigtig fin. Jeg vasker nu heller ikke garnet hvis det har vær pillet op og det plejer at gå fint

    SvarSlet
    Svar
    1. JEGHAAR SØGT ET SVAR HER, FORDI JEG MENER AT HUSKE, AT DET FÆRDIGE RESULTAT AF OPTRÆVLET GRAN, SOM MAN IKKE HAR GJORT NOGET VED, BLIVER LÆNGERE END AF NYT GARN EFTER VASK, MEN ÅBENBART HAR INGEN HERINDE DEN
      OPFATTELSE ELLER ERFARING Louise K

      Slet
  3. Den er yndig :-) Trunte garnet har jeg strikket en del babysvøb i , det er super at strikke med og holder sig artigt osse efter vask :-)
    God aften :-)

    SvarSlet
  4. Det er et rigtigt flot resultat du har fået. Man kan da sige at du går ind for genbrug. Jeg syntes, at huske når min mor strikkede af optrevlet garn, så vandt hun det på et spækbræt og gjorde det vådt. Det blev herved mere jævnt. Hvis man ikke gør det vådt, så retter det sig vel når arbejdet bliver vasket. Resultatet bliver vel det samme i den sidste ende:)

    SvarSlet
  5. Jane, den er da super flot. Skøn farve til en lille princesse. Jeg vasker heller ikke garnet, når jeg har trævlet op.
    Merete

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare fin :-) Og jeg synes garnet er rigtigt fint at strikke i også, så måske man skulle overveje det :-)

    SvarSlet
  7. Den er rigtig flot. Jeg tror nu heller ikke jeg ville sætte øjne på til så lille en størrelse.

    SvarSlet
  8. En rigtig søde lille pigekjole...ville nok heller ikke sy perler på til den størrelse barn.
    godt at skulder og arm er i bedring.

    SvarSlet
  9. Den er rigtig flot.
    Jeg synes bestemt heller ikke, der skal knapper på.
    God weekend.
    Vh Louise
    P.s. jeg læser lige med på alle de gode råd om optrævlet garn :) TAK

    SvarSlet
  10. Den er SÅ sød. Skøn kjole.

    Det er lige før jeg ønsker at Lise ville krympe - bare lidt ;-)

    SvarSlet
  11. Den er blevet super fin, godt at du ikke satte perler på, de kan jo spises ;-)

    God weekend !

    SvarSlet
  12. Den er da bare så nuttet :-) Og supersød farve :-) Jeg tror såmænd Helle har ret, perler kan da spises!

    SvarSlet