fredag, december 11, 2009

Olive

Skønne skønne Olive er færdig og jeg glæder mig til at tage den i brug. Den er blevet lige nøjagtig så skøn som jeg havde forestillet mig og inde i mit hoved er jeg allerede i gang med at strikke en udgave nr 2.


Som i kan se har jeg lavet den med korte ærmer. Jeg har en eller anden ting med lange ærmer, jeg er ikke vild med dem og så kan jeg jo ligeså godt bare strikke den med korte ærmer.
Den nederste kant har jeg lavet med ligeså mange effektstriber som i halskanten, mens ærmerne kun har 4 striber.


Fakta
Opskrift: Olive af Helga Isager
Garn og forbrug: I alt 200 gram Supersoft. Hovedfarven er Heather, effektfarverne er Hyachint, Sweet Pea, Topaz og Dark Apple.
Pindestørrelse: Rundpinde nr 3 og 4
Ændringer: Kun dem jeg har skrevet om i indlægget.
Hot or not: Helt sikkert hot

Når jeg på et tidspunkt har en fotograf hjemme og der er lidt dagslys, så kommer der måske billede af Olive med indhold ;-)

13 kommentarer:

  1. Den ser nu ellers flot ud, og med model i kan den da kun blive super flot.

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare blevet flot... og så kun af 200g. Så er det jo ikke en dyr bluse.
    glæder mig til at se den med indhold... solen skinner hernede hos os og der er næsten blå himmel...

    SvarSlet
  3. Jane, den er godt nu super flot. Vi skal se et billed med indhold.
    Det er godt nok ikke meget garn 200 g, ganske billigt.
    Merete

    SvarSlet
  4. Den er blevet rigtig, rigtig fin - smart med ærmerne :-)

    SvarSlet
  5. Den er bare blevet lækker , det er også et af mine kommende projekter . kan godt forstå du har lyst til en mere :-)

    SvarSlet
  6. Den kan du godt være stolt af. :-)
    Fine kanter...

    Jeg gad virkelig godt eje sådan en, jeg gider jo bare aldrig selv gå med det, jeg strikker. :-/

    SvarSlet
  7. Den var skikkelig fin, nydelige farger:)

    SvarSlet
  8. Denne ble knallfin. Skulle nå gjerne hatt litt av det i innlegget under og jeg da:-)

    SvarSlet
  9. Næh, hvor er den fin! Tænk - kun 200 g.... Det er også nogle flotte farver, du har valgt.
    Tillykke med den!

    SvarSlet
  10. Tillykke med din Olive, den er blevet så flot. Så bliver det spændende at se, hvilke farver du vælger til den næste.

    SvarSlet
  11. Hvor er den altså bare blevet flot. Sjovt, så foretrækker jeg absolut også de korte ærmer, som du ;-)

    SvarSlet
  12. Hvor er den bare blevet flot! Super smart og enkelt model. Jeg kan rigtig godt lide de korte ærmer!

    SvarSlet