mandag, november 02, 2009

En helikopter er landet


Endelig fik jeg hæftet alle tråde og syet det sidste ærme på. Det tog lidt tid for er der noget jeg har svært ved at tage mig sammen til, så er det hæftning af tråde, men nu er det gjort og nevø Patrick har dermed fået ny sweater. Sweateren er rigtig sød og passer lige i alderen til sådan en lille fyr på 1½ år.
Den skulle ha´ været strikket på rundpind og derefter frem og tilbage når man nåede til ærmegab, men jeg har strikket den frem og tilbage hele vejen, mest fordi jeg ved min strikkefasthed er forskellig om jeg strikker rundt eller frem og tilbage og det er så meget at det tydeligt kan ses. Og så var jeg så dum, at strikke ærmerne frem og tilbage også, det resulterede så i en million tråde der skulle hæftes fordi mange af striberne kun er 1 pind brede, men pyt nu er det overstået og trøjen er klar til brug.
Egentlig skulle trøjen strikkes i Lanett fra Sandnes, men forretningen havde ikke alle farverne hjemme, så istedet har jeg strikket i Sisu, også fra Sandnes.


Fakta
opskrift: Raglangenser med helikopter fra Lanett 0314 Barn 0-4 år
Størrelse: 2 år
Garn: Sisu fra Sandnes 200 g lyseblå, 50 g marineblå, 20 gram hvid og 20 g grå
Pind nr:

19 kommentarer:

  1. Hvor er den bare blevet sød med en lille helikopter på- en rigtig drengetrøje, der ikke er for voksen, som jeg synes drengetrøjer ofte er i dag.
    Lækker scooter din søn har fået- sådan en sukker datteren også efter, selvom hun er kørt galt på knallert en gang.

    SvarSlet
  2. Sikke en sej trøje til en lille gut. Den bliver han da glad for.
    Merete

    SvarSlet
  3. Det var en flott genser. Ser ut til å være en veldig fin fasong.

    SvarSlet
  4. Den er så sød den lille helikopter-trøje!

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot, Jane - det vil se sødt ud på en lille dreng på 1½ år :-)

    SvarSlet
  6. Kjempefin genser! Skjønt med heilkopteret på. Tipper det er en liten gutt som blir glad for den:-)

    SvarSlet
  7. Herlig genser, den blir sikkert populær.

    SvarSlet
  8. Herligt motiv.
    Gemalen er flymekaniker og har skruet på masser af helikoptere, så måske man skulle strikke en lignende til Andreas... Så bliver Far sikkert glad - og Andreas meget stolt.

    SvarSlet
  9. Sikke en sød trøje til en lille gut.
    Den kommer da til at gøre lykke.
    Anja

    SvarSlet
  10. Det er da en rigtig flot drengetrøje. Han skal nok blive stolt.

    SvarSlet
  11. Det er da en super dejlig drengetrøje.

    flot strikket, du må lære at dtrikk-hæfte dine garnender.

    SvarSlet
  12. Super flot trøje til en lille gut...

    Og py-ha da for et arbejde med at hæfte alle de tråde. Du må ha' en engels tålmodighed...

    SvarSlet
  13. Så utrolig tøff helikopter-genser! Nydelige farger.

    SvarSlet
  14. Jeg skal da love for, at der er dømt drengesweater ;-) Hvor er den fin :-)

    SvarSlet
  15. Så søt genser, den hadde absolutt falt i smak hos lillegutt her hjemme.

    SvarSlet
  16. Den er bare så flot! TIllykke med den:-)

    SvarSlet
  17. takk for kommentar i bloggen min:)
    Så tøff genser, heldige gutt som får denne :)
    Ha ei flott uke:)

    SvarSlet
  18. Det ble en veldig fin genser, vel verd alt arbeidet. :o)

    SvarSlet