fredag, september 25, 2009

Nevøens vest


I ugens løb er jeg blevet færdig med en vest til nevøen. Den er strikket i blåt Bumbo strømpegarn og kunne klares med knap 2 nøgler. Ja jeg ved godt at meget af mit strik er strikket i lige præcis Bumbo strømpegarn, men jeg bor tæt på Superbest, hvor det forhandles, så derfor ryger der ret ofte garn med hjem, når der handles dagligvarer.
Selvom nevøen kun er knap 1½ år og vesten er strikket i størrelse 2 år, så tror jeg ikke, den er ret meget for stor til ham, men ellers gør det jo ikke så meget, at der er plads til at gro :-)
Opskriften har jeg fundet i Ingelise sy og strik nr 4/2009

22 kommentarer:

  1. Dejligt stykke tøj - det er super med en vest til at varme lige der hvor det er allervigtigst..Sikke en heldig gut..

    SvarSlet
  2. Hvis du er tilfreds med garnkvaliteten og modtageren også, så er det vel hovedsagen...
    Men rigtig sød(kan man skrive det om en drenget vest?) og smart vest til en lille dreng...

    SvarSlet
  3. Den var fin, flott flettemønster!
    Ha en fin helg :)

    SvarSlet
  4. Hvor er den lille vest dog fin. Strømpegarn er rigtig godt til børnestrik.
    Merete

    SvarSlet
  5. Sikke en fin vest. :-)
    jeg kan godt lide strømpegarn til småbørns tøj. det er både tyndt, varmt og kradser mindre end uld.

    SvarSlet
  6. Epletreet @ Tak

    Charlotte @ En vest er nemlig praktisk til børn .-)

    Annette @ Jeg er tilfreds og modtageren også. Jeg har strikket massser af sokker i det garn og de er fuldt ud lige så slidstærke som sokker i dyrere garn.

    Sol @ Tak og i lige måde

    Merete @ strømpegarn, det dur bare ;-)

    Nette @ Strømpegarn er nemlig rigtig godt til børnestrik!

    SvarSlet
  7. Kjempefin vest! Jeg strikket den samme til gutten min i vår, og nå gleder jeg meg til at han kan begynne å bruke den:-) God helg, hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlet
  8. Takk for hyggelig besøk i min blogg :-) Fin vest og nydelig blåfarge!

    SvarSlet
  9. Supersej vest, det er en frisk blå farve.

    SvarSlet
  10. Den er så sød. Meget fin drengevest.

    SvarSlet
  11. Veldig fin vest, og flott farge også.

    SvarSlet
  12. Rigtig flot vest...

    Jeg har også strikket i Bumbo strømpegarn; super garn til prisen...

    Jeg undres stadig over hvordan du bærer dig ad med at strikke så meget; der er da kun 24 timer i døgnet...
    Men dejlige og flotte ting du laver...

    Ha' en god weekend.

    SvarSlet
  13. Rekkehuset @ Det var faktisk på din blog jeg så den første gang. Jeg havde godt nok set den i bladet, men først da jeg så din fik jeg øjnene op for hvor fin den egentlig var :-)

    Vibeke @ Tak :-)

    Bebiane @ Ja den er nemlig sej :-)

    Gitte og Amylin @ også tak til jer :-)

    Blæksprutte/Britta @ Det er kun et spørgsmål om at stå mega tidligt op og gå mega sent i seng, så kan man nå meget. Jeg laver skam også andet end at strikke ;-) men strikker mega-hurtigt og så snart der er 5 min ledig tid til det.

    SvarSlet
  14. Så skjønn en vest, kjempe fin :)

    SvarSlet
  15. ÅÅÅÅ for en herlig vest, eg har fått dilla på vester omdagen!

    Kos deg og ha en herlig helg!

    Vibbedille ;))

    SvarSlet
  16. Den er da superflot! Veste er så gode.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  17. Fin og klassisk drengevest med et sødt mønster :-)

    SvarSlet
  18. Koslig, litt gammeldags vest. Perfekt til en liten gutt.

    SvarSlet
  19. For en nydelig liten vest, og så fin farge!!

    SvarSlet
  20. Jeg skal da lige love for at du får strikket meget.. Hatten af for dig..
    Sød vest til en lille frisk gut.
    Anja

    SvarSlet