søndag, marts 01, 2009

Stjernegrydelapper

På en norsk hjemmeside så jeg nogen flotte stjernegrytekluter og forelskede mig straks i dem. Jeg efterlyste opskriften både på Rokken og Hobbyboden og hjælpen var hurtigt fremme, så jeg kunne komme i gang med at hækle.
Resultatet kan I så se her.



Jeg har brugt 4 forskellige farver af Mayflower Cotton 8 og hæklet med nål nr 3, så de er ikke så tykke, men jeg nænner heller ikke at bruge dem. De skal bare være pyntegrydelapper. Hvis man skal hækle nogen der skal bruges vil jeg anbefale at hækle i tykkere garn og hæklenål nr 4.

Link til opskrift: Stjernegrytekluter

15 kommentarer:

  1. Hej Jane
    Hvor er dine grydelapper dog smukke. Kan godt forstår at du ikke kan nænne at bruge dem.
    Merete

    SvarSlet
  2. Det er som at komme hjem!:-)
    Den opskrift har gået i arv fra min mormor, som har lavet dem siden, hun var ung. De passer perfekt til zigzag gæste/køkkenhåndklædet, og har været at finde i utallige af farver i samtlige af familiens køkkener igennem snart en menneskealder.
    Tak for et dejlig gensyn. :-)

    SvarSlet
  3. det er også nogle rigtig flotte grydelapper... og i dejlige farver. Spændende om du kan nænne at bruge de næste

    SvarSlet
  4. Rigtig flotte grydelapper, dejlige farver du har valgt.

    SvarSlet
  5. Hvor er de flotte. Når jeg ser sådan noget får jeg næsten lyst til at lære at hækle.

    SvarSlet
  6. De var vel nok flotte! Og jeg som har så meget mayflower liggende........

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte! Men opskriften... hvor er den? ;)
    Kh Karen S

    SvarSlet
  8. Hvorfor????
    Jeg har hæklet så mange hundrede par grydelapper, og alle er hæklet i almindeligt bomuldsgarn nr.8, og hæklenål nr. 2.
    Knus fra
    Lene.

    SvarSlet
  9. Hej Lene
    Fordi jeg er så skrækkeligt pivet og bange for at brænde fingrene :-))

    SvarSlet
  10. Dine grydelapper er helt vildt flotte - farver og form er rigtig fine :-)

    SvarSlet
  11. Jeg er helt vild med de her grydelapper. Mon man selv skulle forsøge sig. Jeg har også været på udkig efter spændende opskrifter på gæste håndklæder... Nogen forslag??

    SvarSlet
  12. Helt nydelige.
    Jeg har også sett de flere plasser,
    og tror jeg har lyst til å lage slike i sommer. Vet du hvor oppskrift kan kjøpes/ finnes på nettet ?

    SvarSlet
  13. Ej hvor er de flotte havde du en opskrift fordi jeg leder også efter dem og har oprettede er forespørgsel på rokken men kan kun få en engelsk.

    SvarSlet
  14. Annette opskriften kan findes her http://strikkepinnen.blogg.no/1246474248_stjernegrytekluter.html

    SvarSlet