torsdag, juni 12, 2008

Der bor en bager...


...her i huset. Jonas har bagt pølsehorn i dag. Det vil sige at vi sprang let og elegant over dejen og købte en færdiglavet pizzadej som jeg delte i 12 stykker. Jonas pakkede pølserne ind i dejen og derefter blev de smidt i ovnen ved 175 grader i 15 min.

Jeg synes nu han klarede det helt fint.


I får lige et billede af "flæserne". Jeg er kommet lidt længere end på billedet, som er taget i tirsdags. Jeg mangler ca 13 cm inden jeg er færdig med strikkeriet og derefter kommer jo så hæklingen af flæserne.

11 kommentarer:

  1. Ja de deje kan "i en snæver vending" bruges til meget, og for sønnen var det sikkert rart, at der ingen ventetid var, før han kunne komme igang ;-)

    SvarSlet
  2. Nemlig Anjoe. I de her strejketider er det med at bruge fantasien for nu begynder det altså at være svært at få tiden til at gå herhjemme. Øv hvor han keder sig, stakkels barn og savner vennerne.

    SvarSlet
  3. Kender jeg godt det der dej :-)
    Har brugt den på nogen lunde samme måde ;-)

    Og så langt du er nået med blusen.
    Den bliver rigtig fin.

    SvarSlet
  4. Vores børn elsker også at udfolde sig i køkkenet, og bare de får lov og hygger sig, er det jo ikke så vigtigt, hvor dejen lige kommer fra.

    Glæder mig altså til at se når du skal igang med at hækle. Den ser rigtig flot ud - din bluse.

    SvarSlet
  5. Den ser altså sød ud, den med flæserne :)

    SvarSlet
  6. så fin den tröjan blir, bra modell

    SvarSlet
  7. Hej sikke flot din bluse bliver, jeg kan godt lide den model. Du kan se den i min udgave på min blog, men jeg har lavet den lidt om da jeg ikke er til flæser. Glæder mig til at se den færdig, det er et dejligt stykke strikketøj.

    SvarSlet
  8. Slike pølseshorn har jeg alltid i barneselskaper - og får alltid god hjelp til utbakingen.

    Blusen ser flott ut. Blir spenende å se den ferdig.

    SvarSlet
  9. Hei.
    Så koselig blogg du har. Gratulerer med sykkelen. En danske uten sykkel?:-)
    Den hvite toppen så kjempefin ut. Jeg tror jeg har den boken. Må løpe ut i bokhyllen.
    Ha en fin uke:-)

    SvarSlet
  10. Hvor bliver den fin din flæseting fra Hendes Verden bladet (kanon blad i øvrigt) ;-)

    KH vivian

    SvarSlet
  11. mmmmmmmmmm disse så gode ut

    SvarSlet