tirsdag, april 29, 2008

Strømpegarnsrester og firkanter


I mangel af noget som helst at vise frem, må I hellere lige se mine oldemorsfirkanter. De skal blive
til et tæppe, men der er lang vej endnu. Jeg regner med at skulle bruge 30-35 firkanter, så der skal godt nok strikkes nogle par sokker endnu før der er rester nok.
I øjeblikket er jeg strikkemonogam og strikker på en vest/top der gerne skulle blive til mig selv.
Jeg keder mig lidt med at strikke lige for tiden, men ved ikke hvorfor lysten er blevet væk. Måske er det foråret der lokker med andre aktiviteter, eller hvad ved jeg.
Måske skal jeg bare gå i gang med at slå masker op til noget andet, så jeg har noget at veksle imellem. Måske......

9 kommentarer:

  1. Ja, du skal bare vide - at du er ikke alene..*G*..mht strikkeblokering...
    kh
    Annette

    SvarSlet
  2. Nu er jeg da beroliget over at høre, det ikke er mig, der er unormal! Jeg lider åbenbart også af strikkeblokering, må tvinge mig selv til at strikke lidt på strømperne af og til.
    De der oldemorfirkanter...er der en opskrift til dem på nettet?
    Jeg er ikke en ørn til at hækle, men vil gerne prøve. De er smukke, og det kan være godt at prøve noget nyt.

    SvarSlet
  3. Oldemorsfirkanterne er et dejligt arbejde at have liggende, så man kan lige hækle på det indimellem alt det andet. Det der med den manglende strikkelyst, syntes jeg godt at kende til. Jeg tror det er foråret, som påvirker mit strikkehumør. Jeg syntes ikke det bliver til så meget for tiden. Det gode vejr og haven trækker voldsomt i mig.

    SvarSlet
  4. så deilige farger du hadde på oldemors rutene dine =)
    Tusen takk for gratulasjoner,vi gleder oss stort,og jeg er begynt å tenke på babytøy =)

    SvarSlet
  5. Fin måde at bruge resterne på. Det skal nok blive flot :-)
    Og manglende strikkelyst rammer vist alle på et eller andet tidspunkt i et eller andet omfang. Og jeg tror, det er ganske naturligt. Og at det ville være det samme, hvis det var hækling, maleri, kortmageri osv. Nogengange skal man bare lave noget andet....:-)

    KH Gitte B

    SvarSlet
  6. Hej Johanne
    Der ligger en opskrift på garnstudios side under hæklemønstre.

    SvarSlet
  7. Jeg har set flere der er igang med disse mormor ruter.... måske man skulle prøve....Dit tæppe bliver helt uovertruffen flot :-)

    SvarSlet
  8. Det ser rigtig godt ud - jeg selv strikker dominotæppe af strømperester - eller rettere strømper af tæpperester ;-)

    SvarSlet
  9. Tusind tak....jeg har fundet det. Nu skal det så bare komme an på en prøve :-)

    SvarSlet