søndag, januar 27, 2008

Plissé


Endelig blev jeg færdig med min Plissé. Den har været lidt længe undervejs, men det er fordi jeg hurtigt blir træt af at sidde med så stort et arbejde, så derfor har jeg strikket lidt andet undervejs.
Stolpekanten hele vejen rundt og plisséen har været rigtig træls at strikke. Det har været hårdt for armene at sidde med, så det er blevet strikket i små etaper.
Bortset fra alt det, så er den genial og opskriften er rigtig godt forklaret. Man kan faktisk ikke være i tvivl når først man er i gang. Inden jeg gik i gang synes jeg godt nok det lød indviklet, men det er det overhovedet ikke.
Mine arme er altså ikke så lange som HF´s så jeg har kortet en del af ærmelængden, så selvom det ligner trekvart lange ærmer, så passer de altså mig.
Garn: Kauni 8/2 90% uld og 10% acryl
Forbrug: 520 gram til str. L
Pinde: Rundpinde nr 2½ og 3
Ændringer: Ærmerne er lavet kortere
Hot or not: Absolut hot

12 kommentarer:

  1. Plisse er godt nok blevet flot, jeg har er selv igang med min første Falkenberg: Diva, og hvis alle hendes opskrifter er som den, så kan man ikke blive i tvivl om noget som helst.

    SvarSlet
  2. Plisse er godt nok blevet flot, jeg har er selv igang med min første Falkenberg: Diva, og hvis alle hendes opskrifter er som den, så kan man ikke blive i tvivl om noget som helst.

    SvarSlet
  3. Kære Enaj - Du har fået en award (tjek min hjemmeside)
    Din plisse er super flot.

    SvarSlet
  4. Flot er den blevet Jane :-)

    SvarSlet
  5. Så flott den var da =) kan skjønne at du gleder deg til å bruke den =)

    SvarSlet
  6. Hold da helt, Jane - så flot den er! Og sikken et arbejde. Kan rigtig godt lide farven også.
    KH Gitte B

    SvarSlet
  7. For pokker Jane .. den er jo super flot :-)
    Jeg bliver helt svedt med for indviklet opskrifter og holder mig oftes fra dem ;-)

    SvarSlet
  8. Den er godt nok flot, kan vi ikke få lov at se den på!!

    mange hilsner, Tineke

    SvarSlet
  9. Tillykke -hvor er den dog blevet flot. Min hænger på mig hele tiden. Hilsner fra Ærø

    SvarSlet
  10. Den er bare så flot,jeg vil også gerne se den på!

    SvarSlet
  11. En utrolig vakker jakke. Men virkelig et stort arbeid!

    SvarSlet
  12. rigtigt flot er den blevet, men jeg tilslutter mig koret og vil se den på ;o)

    SvarSlet