fredag, november 09, 2007

Okker gokker flere sokker


Helt almindelige og godt gammeldags kedelige standard sokker. De første er strikket i garnet jeg fik som trøstepræmie hos Irene. Garnet er Fortissima colori Bomuld. Størrelse 37 og strikket til mig selv. Forbrug 55 g.

De næste er til Andreas og strikket af nogen rester. Rib, hæl og tå i Hjerte 4 sock og resten i noget, der var i en restekasse, jeg engang har købt hos Markno. Jeg husker ikke hvad det hedder. Forbrug 40 g til en størrelse 33.
På pindene har jeg endnu 2 par sokker, ja jeg ved godt at jeg er lidt kedelig, men jeg strikker skam osse på en tunika tingest til niecen i str 2 år. Det skal gerne blive til en kopi af JAN, så jeg håber den kommer til at ligne en smule.
Jonas` norske trøje mangler 1½ ærme, ved ikke hvorfor, men den er altså ikke så spændende at strikke som jeg troede, men heldigvis er den strikket rigelig stor så han kan helt sikkert godt bruge den til næste år osse, men det er altså mit mål at den skal være færdig i år.

2 kommentarer:

  1. Nej, du er bestemt ikke kedelig. Jeg strikker også sokker til den store guldmedalje..og garnet er ikke engang så smukt som dit.
    Smukke billeder.

    SvarSlet
  2. Du strikker bare sådan nogle dejlige sokker - jeg kan se at de giver varme fusser, Hilsner fra Ærø

    SvarSlet