lørdag, november 17, 2007

Fingervanter


Ældstesønnen har spurgt om jeg vil strikke et par fingervanter til ham, som han kan ha på når han er ude med reklamer. Skihandsker og brevsprækker er nemlig en dårlig kombination. Det er vist første gang han ligefrem ber om at jeg vil strikke, så selvfølgelig har jeg sagt ja og så håber jeg godt nok at jeg kan finde ud af det. Jeg har nemlig aldrig strikket fingervanter før. Når jeg læser opskriften lyder det nu ikke så slemt, FØR jeg kommer til "Venstre vante: Strikkes som højre blot spejlvendt" Det er så der jeg skal til at bruge de hjerneceller der endnu er tilbage. Jeg har da godt nok stødt på det i andre opskrifter, men lige netop med fingervanter kan jeg ikke lige se det for mig, så det blir spændende at se hvordan venstre vante kommer til at se ud.

5 kommentarer:

  1. Mon ikke den anden vante nok skal blive fin også! Når jeg støder på den slags opskrifter, så plejer jeg at skrive ned, hvad jeg gør med den første. Så er det lidt nemmere at spejlvende ;-)
    Kh Karen S

    SvarSlet
  2. årh mand, jeg havde givet op på forhånd. Fingervanter... En masse små irriterende strømpepinde, viklet ind i hinanden og så skal man spejlvende...Næh, den går vist ikke granberg! hihi.
    Men det klarer du da sagtens, Jane, og når sønnen beder om vanter, så skal han da selvfølgelig også ha' dem. Han skal da heller ikke fryse, når han nu er så flittig at have en avisrute!!
    Knus,
    Marlene

    SvarSlet
  3. Virkelig fin tunika du har lavet. Er imponeret over at du strikker fingervanter....... Der bliver noget at holde styr på......

    SvarSlet
  4. Hihi, JEG gjorde det ikke ;-) Jeg tror hende der har doneret mig opskriften var finger-vante-vant (tøhø...) og at så kommer det spejlvendte nok af sig selv - ellers må du kombinere med en mere autoriseret opskrift!

    Hilner Vivian

    SvarSlet
  5. Så flink du er som setter igang med sånt =) Jeg syntes de er så flotte,men orker ikke strikke alle fingrene..hehe..!!

    SvarSlet