mandag, november 26, 2007

Julestemning


I dag blev de berømte kalendergaver så købt. Eller rettere weekendpakker. De får nemlig kun gaver lørdag og søndag. Selvom at antallet af gaver så er væsentligt reduceret synes jeg godt nok at det er svært at finde på noget. Jeg har massevis af ideer til piger, men det hjælper jo ikke noget når mine er drenge. Men nu er der indkøbt lidt forskelligt til dem og så skal jeg da ikke tænke mere på det.
Jeg fik osse købt materialerne til årets advendtskrans, som blir helt traditionel med hvide lys og røde bånd. På det punkt rokker jeg mig ikke meget, har en eneste gang haft en advendtskrans bestående af en pilekrans pyntet med tørrede frugter. det var min tidligere svigerinde der havde fundet på at vi skulle ha sådan en advendtskrans. Det år var der altså ikke den samme julestemning her, såeh den går ikke Granberg. Jeg købte osse lige 3 små julestjerner så julestemningen er så småt i hus nu.

8 kommentarer:

  1. Her får ungerne også kun advendtsgaver istedet for en pakkeklaender. Spurgte den store der netop er fyldt 18 år om man så ikke skulle stoppe med advendtsgaver, men det mente hun bestemt ikke at man skulle :-). Og det er svære at finde noget til drenge. Pigerne kan altid få hårelastikker, børster, pyntegenstande - hvorimod der ikke rigtigt er samme mulighedheder hvad angår drengene.

    SvarSlet
  2. Vi er også på adventsgaver. Hellere det end at skulle finde 3 x 24 små pakker...argh! Lukas mente så, at man kunne lave en smartere ordning med nissen - 6 små + 1 stor om søndagen :-) Det tror jeg slet ikke, nissen hørte:-)
    Hm - adventskrans. Tror ikke vi får en i år. Killingen æder alt grønt - og vi roder så frygteligt. Kan slet ikke rumme adventskrans - og det går såmænd nok alligevel. Så tager jeg revanche næste år :-)
    KH Gitte B

    SvarSlet
  3. Åhh - adventskrands - giver dårlig samvittighed her, nogle år har vi en, andre ikke. Men den skal være grøn og med røde bånd - det giver jeg dig ret i.
    Pakkekalenderen bliver til advendtskalender istedet har jeg bestemt.....
    Kh
    Annette

    SvarSlet
  4. Også her er julestjernene komt i hus.. adventsgaver er vel litt vel mye å håpe på når man bor alene og ikke kjøper slike til seg selv ;)

    Ha en riktig fin dag!

    SvarSlet
  5. Kender godt udfordringen med kalendergaver til drenge. Det er også en af grundene til at vi sidste år indførte adventsgaver. Det eneste minus ved adventsgaverne er, at børnene ikke pisker ud af sengen til hverdag for at pakke gaver op. Især Lise er meget glad for sin seng om morgenen.

    SvarSlet
  6. Det er da skønt for dig at du har fået styr på det, så kan du læne dig tilbage og strikke..hi-hi

    SvarSlet
  7. Godt med en lidelsesfælle.... (norsk strik ;-)

    SvarSlet
  8. Ja, så er det endelig blevet december, så vi kan pynte op, har ikke bestemt andet end lysene til kransen endnu. Her er det også adventsgaver, og de er ikke købt endnu.. Stress.... imorgen....

    SvarSlet